Aby prodej domu proběhl hladce, doporučujeme soustředit se od začátku na několik kroků.

Nacenění

Pro prodej domu už dnes není nutný odborný odhad (stojí řádově několik tisíc korun). Stačí se rozhlédnout po portálech s inzeráty na prodej domů a najít několik podobných tomu, který prodáváte. Zohledněte přitom stav domu, jeho vybavení, lokalitu (velikost obce, dopravní dostupnost do lékařských zařízení a do škol), případně vzdálenost od vytížených silničních tahů (příklad téměř neprodejného bytu naleznete zde). Některé realitní kanceláře nabízejí cenové mapy, které však výše zmíněná kritéria nezohledňují a jsou proto nepovídající.

Umístění na vhodné webové portály

I bez spolupráce s realitní kanceláří dokážete svůj inzerát propagovat na více kanálech. Inzerujte na této a podobných webových stránkách. Nezapomínejte, že čím více míst zvolíte pro zveřejnění, tím dříve naleznete pro svůj dům kupce. Pokud máte možnost, vytvořte vašemu domu webovou stránku (odkaz na ni budete přidávat do inzerátů), zvažte možnost inzerce v místních novinách, vytiskněte letáčky a zaneste je do čekáren lékařů, ke kosmetičkám, kadeřnicím, vyvěste je v supermarketech, v kterých jsou inzertní nástěnky. Nezapomeňte do okna domu viditelně vyvěsit ceduli „Na prodej“ s vaším telefonním číslem a e-mailem.

Co by mělo být v inzerátu na prodej nemovitosti

Do titulku inzerátu můžete a nemusíte napsat rozlohu přilehlého pozemku. Určitě se v něm však musí objevit, o jakou nemovitost jde, kolik má místností a v jaké se nachází lokalitě. Například: „Rodinný dům 4+1, Praha Kobylisy“ (prodej domu v Praze bez realitky inzerujte například zde). Nezapomeňte na pravdivý popis domu a kvalitní fotografie, které zaujmou na první pohled.